My trip to Berlijn

Met de kerst was ik in Berlijn en heb ik een superleuke vakantie gehad met mijn ouders en broer! Ik laat de hoogtepunten, leuke plekjes en mooie foto’s zien. Vandaag neem ik jullie mee met mijn Berlijn trip!

  

De eerste dag kwamen we terecht bij het Michel Berger Hotel. Het is hier heel erg hip ingericht met mooie lampen/lichten en heerlijk eten! Je kan hier overnachten en dit is zeker een aanrader om langs te gaan als je in Berlijn bent!

Tussendoor kwam ik op straat deze graffiti tegen. Dit is echt typisch iets voor op Tumblr. Clear shit!

Het viel me op dat alle stations in Berlijn heel erg clean waren! Alles was netjes en er lag bijna nergens afval. Ook waren alle muren betegeld en elk station had een ander kleurtje!

Als echte toeristen hebben we natuurlijk ook monumenten bezocht! Op de foto’s zie je de Rijksdag en Brandenburger Tor. Het parlement van Duitsland zit in dit gebouw dus vanuit hier wordt Duitsland bestuurd! Brandenburger Tor is de belangrijkste poort in Berlijn en was één van de openingen van de Berlijnse muur.

Het Holocaust monument is een monument midden in Berlijn ter ere aan alle vermoorde joden in de tweede wereldoorlog. Het bestaat uit allemaal grote kubussen dicht op elkaar en allemaal van verschillende hoogtes. Het is de bedoeling dat als je erdoorheen loopt dat je je opgesloten voelt. Zo voelde ik me zeker! Je kan in principe geen kant op en je kan alleen omhoog naar de lucht kijken.

De Berlijnse muur moet je zeker bekijken als je in Berlijn bent. Het is niet alleen een monument over de geschiedenis van Berlijn maar ook een kunstwerk! Heel de Berlijnse muur is bedekt met graffiti, kunst en teksten. Het is heel indrukwekkend om een stukje langs de muur te lopen en zeker een aanrader!

We zijn ook nog langs Checkpoint Charlie geweest. Checkpoint Charlie was tijdens de verdeling van Berlijn een controlepost op de grens van de Amerikaanse en Russische sector. Het is echt absurd om erover na te denken dat mensen niet naar de andere kant van de Berlijnse muur konden en dat mensen doodgeschoten werden als ze dat probeerden.

Checkpoint Charlie is nu echt een toeristentrekker geworden, zo kan je voor geld met verkleedde ‘bewakers’ op de foto.

Als laatste nog een zelfgemaakte foto van het landschap wat ik tegen kwam met op de achtergrond de Fernsehturm.

Ik heb echt een geweldige tijd gehad in Berlijn en het is zeker de moeite waard om een keer een weekendje te gaan! In de winter is het wel een beetje koud, maar dan zijn ook de kerstmarkten er en is heel de stad versierd met kerstbomen en lichtjes!

Willen jullie vaker een my trip to … artikel?

8 Reacties op “My trip to Berlijn

Geef een reactie

