Real techniques kwasten

Zoals jullie misschien wel gemerkt hebben was ik er even tussen uit. Ik zit in 4 VWO en de 5e toetsweek was alweer aan de beurt dus ik moest hard leren!

Nu de toetsweek voorbij is heb ik mezelf getrakteerd op real techniques kwasten! Ik wilde deze echt al heeel erg lang en ik heb er veel positieve reviews over gelezen! Lees dus nu ook de mijne!

 

De setjes worden verkocht in deze plastic verpakking, je kan ook los kwasten kopen maar meestal is zo’n setje als dit goedkoper. Op de achterkant staan alle kwasten met hun namen en waarvoor je ze kan gebruiken.

  

Wat me meteen opviel was dat de kwasten enorm zacht zijn. Ze zijn van Synthetische haartjes ( die kunnen nog wel eens wat dik en iets stroef zijn)  maar deze haren lijken dunner en zachter.  Ook worden ze verpakt in een hele mooie hoes, die je mee kan nemen op vakantie of je kwasten gewoon netjes in kan bewaren!

De eerste kwast is de ‘Buffing brush’, op de verpakking staat dat deze wordt gebruikt voor: Ideal for full coverage application of powder and mineral foundation. Ik gebruik deze voor mijn foundation en hij werkt perfect! Foundation smeert heel goed uit en er blijft een dunne laag op je gezicht achter dat geen maskereffect geeft!

De tweede kwast is de detailer brush, op de verpakking staat: precision cut to effortlessly conceal problem areas; or, use with lipstick for long-lasting shape and definition. Deze kwast is dus voor plekjes waar concealer moelijk is aan te brengen (bij je ?neusvleugels? en in je ooghoekjes). Ook kan die gebruikt worden voor lipstick maar ik gebruik hem vooral voor concealer 🙂

De derde kwast is de pointed foundation brush, op de verpakking staat hierover: Use with liquid foundation to build custom coverage. (voor foundation dus) maar ik gebruik hem voor concealer in je T-zone en om mee onder je ogen te blenden.

En dan alweer de laatste kwast: de contour brush. Deze kwast is (obviously) voor het contouren en ik gebruik deze voor mijn bronzer, blush en highlighter. Het is even wennen en uitproberen maar deze kwast werkt superfijn!

  

De hoes die erbij zit kan ook nog worden dubbelgevouwen zodat je je kwasten rechtop kan neerzetten, superhandig! Al met al ben ik superblij met m’n nieuwe kwasten en weet zeker dat ik nog een aantal kwasten erbij ga kopen!

Ik heb deze trouwens bij de DA in Schoonhoven gekocht waar sinds kort een klein assortiment Real Techniques te koop is!

Real Techniques Core Collection €30,00

Hebben jullie ook Real Techniques kwasten?

13 Reacties op “Real techniques kwasten

  1. Ik heb deze set ook en ik vind hem geweldig! Vooral de contour brush die ik voor blush gebruik. De buffing brush vond ik ook zeer goed maar na enkele maanden kwamen er haartjes los en daar naar heel de kop met haren. Spijtig maar de rest is echt super! Goede aankoop dus ^^

    Liked by 1 persoon

  2. wow ik dacht eerst altijd dat real techniques kwasten best wel duur waren, maar voor de kwaliteit is 30 euro voor 4 kwasten nog wel te doen. btw echt super mooie foto’s wat gebruik jij als achter grong het geeft namelijk een heel mooi effect ❤ xxx

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

